Minggu, 08 November 2015

4 Cara untuk Menggunakan Oregano untuk Menyembuhkan dan Mencegah Jangkitan Yis

4 Cara untuk Menggunakan Oregano untuk Menyembuhkan dan Mencegah Jangkitan Yis

Terdapat lebih daripada dua puluh lima jenis oregano. Oregano liar didapati mempunyai kandungan mineral yang pelbagai termasuk kalsium, besi, dan kalium. Ia juga adalah tinggi dalam Vitamin C. Ramai yang percaya bahawa bahan yang terkandung dalam oregano dipanggil carvacrol adalah bahan utama yang memberikan herba ini antikulat dan sifat-sifat anti-bakteria. Didapati merangsang sistem imun dan sedikit meningkatkan suhu badan, oregano boleh menjadi alat yang berkuasa dalam memerangi penyakit.

Oregano liar itu tidak biasanya dilakukan dalam bentuk herba di kedai runcit kedai-sering terdapat spesies yang lebih ringan yang hadir digunakan untuk memasak. Ini menjadikan ia sukar untuk menentukan sama ada pelbagai yang anda beli mempunyai kesan penyembuhan maksimum. Walau bagaimanapun, jenis standard yang masih menawarkan beberapa manfaat kesihatan dan membuat tambahan yang sangat baik untuk makanan dan teh.

Teh. Dalam menghasilkan teh, pastikan anda mendapat daun oregano nyata. Pada rak herba kedai runcit, kapal ditanda oregano sering dicairkan dengan herba lain untuk menghasilkan rasa yang lebih ringan. Ini bermakna bahawa kesan penyembuhan akan dikurangkan atau diabaikan. Sebaliknya, gunakan oregano segar untuk menghasilkan teh dengan sama ada membeli atau berkembang di taman anda.

Tapenade. Dalam pemproses makanan, cop oregano segar dengan bawang putih, selasih, dan minyak zaitun. Gunakan sebagai merebak pada keropok dan roti bakar. Seli, menambah beberapa tomato untuk campuran dan digunakan sebagai asas sos pasta. Ini mungkin tidak cukup kuat untuk "mengubati" jangkitan yis yang teruk, tetapi ia pasti boleh menjadi resipi digunakan untuk mencegah jangkitan masa depan.

Kapsul. Minyak Oregano semakin lebih biasa di kedai-kedai dan dalam talian. Bonus untuk membeli kapsul adalah penyelesaian telah dicairkan dan diuji untuk menjadi "gred makanan." Label itu hendaklah menyatakan bahawa ia dibuat dengan oregano liar. Ia adalah baik untuk mempunyai kepekatan yang ditetapkan dan bersedia untuk pergi.

Mata tiga. Mata tiga dengan minyak oregano juga semakin disediakan. Pastikan bahawa ia ditandakan "gred makanan." Sebab di sebalik ini adalah bahawa beberapa minyak oregano mempunyai kepekatan yang terlalu sengit untuk dimakan. Label itu hendaklah menyatakan bahawa ia dibuat dengan oregano liar. Anda boleh menggunakan beberapa titik pada pizza atau pasta untuk membuat penggunaan lebih menyeronokkan.

Seperti biasa periksa dengan doktor anda sebelum menjalani apa-apa jenis rumah ubat-beberapa orang mendapat ruam kulit apabila menggunakan minyak oregano topically, dan lain-lain telah mendapati bahawa minyak mengurangkan keupayaan badan untuk menyerap zat besi.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar