Minggu, 08 November 2015

Perubatan Cina untuk Menggalakkan Isu Kesuburan

Perubatan Cina untuk Menggalakkan Isu Kesuburan

Bagaimana perubatan Cina boleh membantu?

Isu-isu kesuburan yang berkaitan telah dirawat oleh pakar-pakar perubatan Cina dari abad ke-2 SM dan seterusnya menggunakan herba dan menyokong perubahan gaya hidup. Seorang pengamal perubatan Cina mengambil pendekatan holistik dalam merawat isu-isu kemandulan. Kesihatan badan yang lengkap berkaitan dengan kesihatan sistem pembiakan wanita dan sebaliknya. Seperti di barat peredaran ubat darah dianggap penting untuk kesihatan pembiakan. Bersama-sama dengan peredaran darah, "Qi" atau aliran tenaga adalah wajib bagi organ untuk berfungsi sepenuhnya. Jika terdapat satu blok dalam aliran tenaga, sakit atau penyakit akan berlaku. Begitu juga apabila terdapat satu blok dalam "Qi" sistem pembiakan maka keputusan kemandulan. Tenaga pembiakan rendah boleh nafas baru oleh perubatan Cina dan akupuntur. Menurut Pertubuhan Kesihatan Sedunia, akupunktur telah didapati berguna untuk melegakan sakit bersalin, rasa loya, muntah-muntah, dan mengurangkan dengan ketara tempoh buruh. Lanjutan kepada dakwaan ini ada juga bukti kukuh bahawa akupunktur boleh membantu dengan kelahiran songsang juga.

Perubatan Cina untuk mempromosikan isu-isu kesuburan:

Perubatan Cina berkesan boleh meningkatkan rahim dan fungsi ovari dan dengan itu meningkatkan kadar kehamilan yang sihat. Gabungan herba yang digunakan untuk rawatan kemandulan membantu mengawal hormon seperti FSH (Follicle Stimulating Hormone) dan LH (hormon luteinizing), progesteron dan estrogen, dan juga meningkatkan lapisan endometrium dalam rahim.

Cina percaya dalam hubungan antara Buah pinggang, hati ke ovari. Jadi untuk rawatan kemandulan Hati dan buah pinggang sistem organ dirangsang melalui herba pada masa yang berlainan kitaran haid. Buah pinggang mewujudkan Jing Qi yang membantu mengekalkan minda yang sihat dan badan untuk kehamilan yang berjaya. Selanjutnya Hati adalah bertanggungjawab untuk aliran darah ke sistem pembiakan. Rawatan kemandulan biasanya dilakukan dalam dua peringkat dalam perubatan Cina, salah satu dari 3 hari ke hari 14 kitaran haid di mana buah pinggang dan Hati fungsi dirangsang dan dua dari hari 15 hari 3 di mana fungsi buah pinggang dikawal. Sebahagian daripada herba utama yang digunakan bagi mengawal selia Buah Pinggang dan Hati fungsi termasuk Radix Rehmanniae jika tidak dipanggil sebagai Cina Foxglove, Dipsaci Radix, Fructus Amomi, Paeoniae alba Radix, Lycii Fructus, Indigo Naturalis, dan lain-lain

Oleh itu, pergilah ASLI!

Perubatan Cina benar-benar semula jadi dengan minimum atau tiada prosedur invasif. Mereka adalah selamat, berkesan dan 100% bebas dadah dengan pendekatan yang sihat. Teknik-teknik ini boleh digunakan berdiri serta melengkapi ubat-ubatan barat anda. Teknik-teknik ini 3000 tahun telah membantu berjuta-juta orang kekal sihat, kaya dan bijak. Jadi pergi dengan cara yang semulajadi, ia berfungsi!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar