Jumat, 06 November 2015

Batuk Sirap buatan sendiri - mudah sekali!

Batuk Sirap buatan sendiri - mudah sekali!

Saya tidak membuat pai, ia tidak mudah bagi saya, tetapi sirap batuk ini! Ia adalah masa tahun apabila orang mula batuk, dan ia akan dikongsi bersama dan dikongsi bersama dan dikongsi lagi. Anak-anak saya mula batuk dan saya hanya menyiapkan batch sehingga ini kepada sedikit minuman keras itu di peringkat awal sebelum ia tumbuh menjadi sesuatu yang besar.

Ini resipi sedikit membantu dengan semua jenis batuk, daripada orang-orang tickly kepada orang-orang dada dalam. Salah satu perkara yang terbaik tentang hal itu, ia tidak rasa buruk, ia tidak mempunyai pewarna makanan pelik atau perisa tiruan, dan anda boleh membuat ia dengan bahan-bahan yang anda mungkin sudah ada dalam almari dapur anda. Dan ia benar-benar murah!

Batuk Sirap Resipi

- Bawang

- Madu mentah (jenis yang mempunyai rasa yang baik)

Kira-kira cop ½ hingga 1 keseluruhan bawang (bergantung kepada berapa banyak anda ingin). Letakkan bawang dalam dandang dua di atas dapur dan tutup bawang dengan madu. Menghidupkan haba ke tinggi (hanya untuk mendapatkan air mendidih di bahagian bawah kuali) kemudian menghidupkan haba ke bawah dan biarkan ia mereneh selama 15 - 30 minit. Terikan bawang daripada cecair, biarkan ia sejuk dan menggunakan!

Ambil satu sudu seberapa kerap yang diperlukan untuk melegakan tekak dari batuk. 3 tahun yang lalu saya enggan mengambil ini dari sudu, bagaimanapun, dia SUKA jika saya memberikannya kepada beliau dari penitis. Jadi saya mengisi balang 2 oz yang mempunyai penitis pada tudung dan memberikannya kepada 2-3 kali dia satu jam. Ia berfungsi seperti permata.

Ini ubat batuk tidak akan menindas batuk, seperti ubat-ubatan yang anda akan dapati di kedai. Madu melegakan tekak, dan bawang benar-benar bekerja dengan badan untuk membantu ia menghilangkan batuk - bermakna ia membantu batuk badan dengan lebih berkesan semasa berlawan punca batuk, penyakit badan yang cuba untuk menyingkirkan.

Saya telah menggunakan ubat ini banyak kali sejak beberapa tahun dengan keluarga saya. Seolah-olah seperti setiap musim sejuk beberapa kanak-kanak di kawasan kejiranan yang hanya perlu lulus sejuk atau selesema main dengan batuk berat. Saya menggunakan ini untuk anak-anak saya kerana musim sejuk set, apabila mereka hanya hampir tidak mempunyai permulaan batuk. Ia membersihkan mereka sehingga mereka hampir tidak pernah mempunyai apa-apa batuk selepas itu!

Ini adalah sangat mudah, ubat-ubatan murah seperti di rumah. Itulah yang saya cintakan tentang sekolah saya Kursus penyembuhan semulajadi! Saya boleh menjaga keluarga saya, dengan barangan saya sudah mempunyai di dalam almari saya. Saya sukakannya!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar