Minggu, 08 November 2015

Herba sedikit diketahui bahawa Meningkatkan Tenaga

Herba sedikit diketahui bahawa Meningkatkan Tenaga

Ramai pengamal perubatan alternatif menggunakan herba yang meningkatkan tenaga. Badan anda memerlukan tenaga untuk tuntutan kehidupan setiap hari. Makanan yang anda makan adalah sumber tenaga untuk badan anda. Kehidupan yang kita hidup hari ini mempunyai banyak permintaan. Kadang-kadang anda mungkin mendapati sukar untuk mengambil dalam sumber-sumber tenaga yang cukup untuk memenuhi permintaan badan anda. Terdapat banyak makanan tambahan herba yang ada yang benar-benar boleh membantu badan anda untuk prestasi yang lebih baik. Tenaga meningkatkan herba dan perangsang adalah orang yang paling popular dan ramai merasakan manfaat yang besar dari mereka.

Eleuthero (ginseng Siberia) merupakan herba tenaga meningkatkan digunakan kebanyakannya oleh ahli sukan dan orang-orang yang bersenam. Ia adalah herba yang sangat popular dan ia membantu untuk meningkatkan stamina dan membantu badan menyesuaikan diri dengan tekanan luaran. Ia juga membantu meningkatkan sistem imun badan dan membantu dalam pemulihan.

Maitake adalah cendawan Cina yang digunakan untuk merangsang sistem imun badan. Ia juga telah terbukti mempunyai keupayaan melawan keletihan kronik. Sistem imun yang lemah akan menyebabkan keletihan, manakala sistem imun yang kuat akan membantu meningkatkan dan memaksimumkan tahap tenaga anda.

Gotu Kola adalah herba perubatan yang telah digunakan oleh kaum India bagi banyak, bertahun-tahun. Ini makanan tambahan herba berfungsi untuk meningkatkan fungsi otak, menguatkan saluran darah dan membaiki tisu badan. Ia mempunyai keupayaan anti-radang, ia memberi nafas baru dan juga berfungsi sebagai tonik.

MSM, DMAE, NADH adalah makanan tambahan tenaga herba yang mengandungi bahan-bahan semulajadi yang telah menunjukkan untuk meningkatkan tahap tenaga dan mereka juga membantu badan untuk melawan keletihan.

Ginkago adalah makanan tambahan tenaga herba yang meningkatkan aliran tenaga pada tahap sel. Ia meningkatkan pengeluaran ATP (adenosina tri-fosfat), sejenis bahan kimia yang membantu memetabolismekan glukosa otak untuk melepaskan tenaga untuk badan.

Ashwagandha merupakan herba yang biasa digunakan dalam perubatan Ayurveda. Ia membantu badan semula Energize demi mengurangkan keletihan.

Walnut hitam merupakan herba yang amat bermanfaat dalam menyingkirkan parasit dalam badan, yang menyebabkan peningkatan dalam tenaga.

Selain daripada herba yang meningkatkan tenaga yang disenaraikan di atas, berikut adalah tiga makanan tambahan berharga lain untuk meningkatkan tenaga anda:

Debunga lebah dianggap oleh ramai sebagai makanan super, kerana ia mempunyai banyak nutrien yang mampu mengekalkan kehidupan. Selain daripada menjadi penggalak tenaga yang kuat, ia membantu mengawal berat badan, melawan tekanan dan membantu dalam proses penghadaman. Ia mengandungi vitamin, mineral, enzim dan 22 asid amino.

Licorice Root telah digunakan selama lebih 4,000 tahun. Ia adalah kecil, renek saka dan ia sering digunakan dalam TCM. Ia memberi manfaat dalam melawan keletihan kronik dan biasanya digunakan sebagai tonik adrenal.

Vitamin B keluarga mempunyai keupayaan untuk meningkatkan tenaga. Keluarga yang paling relevan B-vitamin juga dikenali di bawah nama Biotin, asid folik, dan vitamin B12. B-vitamin membantu badan kita untuk melawan keletihan dengan membantu badan dalam menggunakan bahan api, seperti glukosa gula.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar