Minggu, 08 November 2015

EFT Untuk Kembali Sakit Dan Seks (Bahagian 3)

EFT Untuk Kembali Sakit Dan Seks (Bahagian 3)

Untuk memahami sepenuhnya apa teknik kebebasan emosi boleh lakukan untuk sakit belakang anda dan kehidupan seks anda, anda perlu memahami beberapa konsep yang mudah tentang EFT.

Ch'i Tenaga

Teras utama teknik kebebasan emosi adalah tentang keseimbangan tenaga dalam badan. Ini dilakukan dengan mengetuk titik akupuntur tertentu pada badan untuk membolehkan tenaga Ch'i ini mengalir dengan bebas dari satu titik akupunktur ke depan melalui meridian pada badan, dengan itu menghapuskan apa-apa corak aliran yang tidak normal tenaga yang boleh menyebabkan badan anda mengalami masalah tertentu, seperti sakit belakang.

Sakit belakang adalah hasil gangguan tenaga dalam meridian ini akupunktur. Dalam usaha untuk menjadi mampu untuk merawat penyakit fizikal yang dialami oleh pesakit, anda perlu mengaktifkan semula aliran tenaga dengan melakukan senaman secara tetap. Senaman ini akan membantu anda memanjangkan "yang" tenaga di bahagian atas badan anda. Jika anda ingin menghapuskan badan anda daripada keletihan dan tenaga buruk terkumpul, anda perlu bersenam pada waktu petang. Jika anda mahu untuk menarik tenaga penting dari alam semula jadi, maka bersenam pada waktu pagi adalah cara untuk pergi.

Salah satu cara untuk membiarkan ini Ch'i aliran tenaga tanpa sekatan adalah untuk melaksanakan beberapa latihan pernafasan. Dapat menyedut dan menghembus nafas dengan lancar akan memastikan tenaga anda akan mengalir dengan lancar di dalam badan anda juga.

Yin Tenaga

Salah satu tenaga utama yang mengalir melalui meridian akupunktur anda adalah tenaga Yin. Tenaga ini dipercayai berkaitan dengan sifat-sifat kewanitaan, kesejukan, penerimaan, kekukuhan dan kegelapan, dan ia mengalir terutamanya dari bumi melalui kaki anda, untuk batang tubuh, ke bahagian dalam lengan anda ke hujung jari anda.

Yang Tenaga

Yang tenaga, di sisi lain, hanyalah yang bertentangan dengan tenaga Yin. Tenaga ini diambil dari matahari dan akan melalui tangan anda, dengan muka anda dan turun ke kaki anda. Ia biasanya dikaitkan dengan sifat-sifat kelelakian, panas, kekosongan, ringan, kekeringan dan expansiveness.

Penyakit dan fizikal penyakit, seperti sakit belakang, boleh disebabkan oleh tersumbat ini yin dan tenaga daripada mengalir dengan bebas dalam meridian akupunktur badan. Satu-satunya cara untuk mengurangkan penyakit ini adalah melalui mengimbangi ini yin dan yang tenaga mengalir dengan bebas dalam badan.

Bersenam secara tetap pasti akan membantu untuk meningkatkan penyakit dalam tubuh dan membantu untuk menyelaraskan semula tenaga badan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar