Minggu, 08 November 2015

Refleksologi - Cinta Moment

Refleksologi - Cinta Moment

Saya suka mencari sesuatu yang baru setiap minggu untuk membawa kepada anda. Saya suka bercakap tentang praktikal, teknikal, falsafah, tetapi apa yang saya suka yang paling adalah saat-saat di refleksologi yang membawa saya lebih dekat dengan semangat. Saya pasti anda tahu apa yang saya maksudkan - apabila anda sedar di tengah-tengah sesi refleksologi anda, ada hanya yang tenang tenang. Ini adalah detik-detik yang sangat istimewa. Ia mengingatkan saya apabila saya adalah seorang artis - pelukis. Saya masih pagi, tetapi saya berkata, "Saya pernah menjadi seorang artis" kerana saya tidak dicat gambar untuk seketika. Saya masih ingat sebahagian kegemaran saya bahawa proses kreatif - bahagian yang saya suka yang paling adalah apabila saya menjadi satu dengan masa ini. Dan ... semua digantung bersama-sama mereka menjadi jam, menjadikannya kelihatan seperti masa kedua-dua berhenti dan berlalu. Saya pasti itulah yang menghalang saya mengecat selama hampir 25 tahun. Saya hanya kerana pasti saya akan kembali kepadanya suatu hari nanti, tetapi bukan kerana saya terlepas saat-saat.

Biar saya jelaskan ... saya tidak fikir mengenai kaki banyak apabila saya tidak bekerja ke atas mereka, tetapi apabila saya mula bekerja pada kaki klien saya - ia menduduki perhatian penuh saya. Saya suka memberitahu pelajar saya bahawa ada benar-benar banyak lapisan ke sesi refleksologi. Dua daripada mereka adalah:

1) teknik - dan kami mempunyai yang terbaik!
2) "perhatian" dan "niat" yang masuk ke dalam sesi.

Apabila saya memulakan sesi saya, saya mengambil masa pada permulaan dan pada akhir untuk "intentionalize" apa yang saya mahu pelanggan saya mendapat manfaat daripada sesi. Saya biasanya menenun ini ke dalam mata pertama saya memegang- plexus refleks solar. Sekarang, kita refleksologi tahu bahawa ini adalah titik refleks yang sangat kuat dan berkuasa. Malah, saya percaya bahawa jika kita boleh melakukan apa-apa lagi, dengan mengadakan ketika ini salah satu kita boleh membantu tubuh dalam proses pengimbangan semula jadi ... DALAM CARA BESAR.

Oleh itu, sambil saya di sana untuk mereka beberapa saat, atau mungkin sehingga satu minit, saya biarkan fikiran saya jelas dan saya membawa fokus untuk meja - PERHATIAN. Saya biarkan gerak hati saya beritahu saya apa fikiran untuk menambah, jika apa-apa, dan bertujuan agar refleksologi - dan sentuhan ihsan selamat - adalah "untuk pelanggan saya paling baik" - NIAT. Kadang-kadang, rahmat sedikit atau mantera, imej atau bunyi yang akan muncul dan saya menambah semua ke dalam campuran.

Saya salah seorang daripada mereka orang-orang yang beriman niat itu menubuhkan getaran, atau tenaga, untuk keseluruhan sesi. Ia boleh mempengaruhi kita sampai ke tahap sel ... Jadi, saya sentiasa ingin memulakan dari (dan, saya mencadangkan bahawa anda TIDAK memandang rendah kuasa) tempat-tempat ini positif dan kuat - perhatian dan niat. Dari solar plexus menunjukkan pada, urutan peristiwa-peristiwa yang dibentangkan dalam sesi refleksologi adalah tidak kekurangan ajaib.

Bukan kerana apa-apa teater yang akan berlaku, tetapi kerana saya akan menjadi saksi kepada nuansa dan perubahan, tekstur dan perubahan mereka untuk jam seterusnya dalam hidup saya di planet ini. Kadang-kadang saya berfikir bahawa refleksologi, sama besar alat yang seperti itu, hanya satu kenderaan bagi kita untuk hadir, hadir sepenuhnya ... untuk pelanggan saya ... dan, untuk diri sendiri. Ia ditulis ke dalam "loh batu" refleksologi. BE ... SEKARANG.

Dan, apa yang berlaku apabila anda hadir sepenuhnya? Rasanya untuk saya seperti saya boleh memanfaatkan bisikan alam semesta. Kadang-kadang saya tertanya-tanya mengapa ini berlaku - apa yang istimewa tentang detik-detik tertentu? Adakah ia benar-benar hanya kaki? (Ia berlaku dengan tangan, muka dan telinga juga!) Ada satu tahap "perbualan" yang melampaui lisan atau perkataan yang dituturkan. Perbualan yang merupakan Parlay antara pelanggan dan pengamal, yang menunjukkan bahawa terdapat sokongan, mendengar yang mendalam dan selebihnya aman disediakan.

Saya mendapati bahawa kebanyakan pelanggan minum mendalam dari ini dengan baik. Saya menganggapnya sebagai "memegang ruang untuk penyembuhan berlaku" (atau, untuk meneruskan atau, untuk melengkapkan dirinya ...) Ini adalah tanah suci. Sebagai pelanggan saya tenggelam lebih mendalam dan jauh ke dalam lapisan bersantai, Aku tenggelam lebih mendalam dan jauh ke dalam permukaan kulit. Tekanan ibu jari dan jari kaki saya tidak banyak berubah, tetapi dalam "mata minda" saya, saya bayangkan lapisan tisu yang saya di atas dan membuat hubungan dengan. Kadang-kadang, saya juga mengira lapisan ... kulit, tisu, otot, tulang. Sebagai ibu jari saya berjalan dengan mantap seluruh permukaan, setiap titik refleks menjadi dunia kepada dirinya.

Saya akan memberikan anda satu analogi ... dari perspektif artis. Ia seolah-olah saya sedang berjalan di sebuah muzium yang besar (saya suka Muzium Guggenheim di New York City), dan setiap titik refleks seperti lukisan. Ada kadar yang perlahan dan mantap anda perlu untuk mendapatkan melalui semua bilik. Beberapa bilik ditutup dengan pantas, setiap lukisan cepat diakui dan dihargai. Tetapi, beberapa bilik yang diambil pada kadar yang lebih perlahan ... dan satu atau 2 lukisan hanya lukisan anda. Terdapat juga tempat-tempat di mana anda berhenti sama sekali dan hanya berhenti seketika ... seketika ... atau dua ... melanda dengan kagum dan tertanya-tanya pada kedalaman hal ini. Masa sedang digantung. Dengan berada di sana, dengan memberi perhatian kepada apa yang di hadapan saya, saya dapati bahawa seluruh dunia berada di depan saya.

Saya rasa petikan ini merumuskan apa yang saya katakan:
"Cinta masa ini. Bunga berkembang daripada detik-detik gelap. Oleh itu, setiap masa adalah amat penting. Ia kesan keseluruhan. Hidup ini berturut-saat seperti ini dan hidup setiap satu, adalah untuk berjaya." - Corita Kent

Saya pasti saya akan mengambil lukisan sekali lagi, tetapi buat masa ini, saya tidak tergesa-gesa.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar