Minggu, 08 November 2015

Zeolite Dos - Berapa Banyak Zeolite Saya Perlu Ambil Untuk Kesihatan?

Zeolite Dos - Berapa Banyak Zeolite Saya Perlu Ambil Untuk Kesihatan?

Berapa Banyak Zeolite saya perlu ambil?

Ini adalah soalan yang kebanyakan orang ingin tahu, dan sudah tentu ia adalah berbeza bagi setiap jenama dan terdapat begitu banyak jenama di pasaran hari ini, tetapi di sini adalah beberapa garis panduan umum, anda boleh mengikuti untuk 2 jenis yang paling popular zeolite iaitu zeolite serbuk dan zeolite cecair. Jika anda mempunyai soalan mengenai jenama-jenama lain, ikut label, tetapi jangan terlalu tertekan. Ia adalah mustahil untuk berlebihan pada bentuk cecair tambahan ini, memandangkan terdapat jumlah yang sangat kecil di dalam botol.

Apa yang Kajian saintifik mengenai Zeolite Say?

Pertama, mengikut kajian saintifik, dos yang disyorkan untuk penyelenggaraan am dan pencegahan adalah 2.5 hingga 5 gram. Dari segi praktikal, 1/2 hingga 1 sudu teh serbuk clinoptilolite micronized akan menyampaikan jumlah yang dicadangkan dalam kesusasteraan saintifik.

Terdapat beberapa kajian dan bukti anekdot bahawa menggunakan mineral ini secara lisan boleh memberi manfaat dalam menghapuskan logam dan toksin berat, serta kajian di mana pesakit menggunakan bentuk serbuk sebagai tambahan kepada rawatan kanser konvensional. Persoalan besar adalah, bagaimana makanan tambahan di pasaran langkah hari ini sehingga kajian?

Jenama Zeolite

Serbuk popular dibersihkan serbuk zeolite micronized dengan 5000 mg dalam satu sudu teh diukur. Yang memudahkan ia tidak? 1 sudu teh sehari perlawanan dengan apa yang telah dipelajari. Bagi isu-isu kesihatan yang teruk, yang mengesyorkan 1 sudu teh 3 X sehari dicampur dalam air atau jus patut melakukannya.

Syarikat ini juga berfungsi zeolite dalam kapsul. Produk clinoptilolite mereka terkandung mempunyai sama ada 800 atau 900 mg setiap kapsul, jadi untuk mendapatkan 2,5-5 gram anda sehari anda akan mengambil 3-6 kapsul.

Bagaimana pula dengan cecair Zeolite?

Zeolite cecair adalah sedikit berbeza. Di sana bukan sebarang kajian klinikal sebenar ke atas jenis cecair, bagaimanapun, jenama popular seperti asal cecair Zeolite mendakwa produk mereka adalah semata-mata micronized serbuk zeolite yang terampai di dalam air. Label itu menyatakan bahawa terdapat 24 mg per dos, yang bermakna terdapat 2400 mg setiap botol. (ini adalah 1/2 jumlah itu, dalam botol keseluruhan, daripada dos yang disyorkan dalam kajian saintifik. Ini adalah mengapa saya menyebut bahawa ia adalah mustahil untuk mengambil terlalu banyak produk cecair.)

Dalam usaha untuk mendapatkan dos minimum yang dicadangkan dalam kajian ini, seseorang akan perlu mengambil satu botol setiap hari, untuk pencegahan. Syarikat itu mendakwa 24 mg 3 kali sehari adalah mencukupi, jadi itu bermakna dos untuk produk cecair adalah 3 titis 3 kali sehari. Sebahagian daripada pengedar mereka menuntut seseorang itu perlu mengambil 10 titis 3 kali sehari selama nyahtoksin dan 15 titis 4 kali sehari selama satu isu kesihatan akut.

Walaupun fakta bahawa cecair menyampaikan dos yang lebih rendah, terdapat banyak testimonial di keberkesanannya. Walaupun testimoni tidak terjumlah kepada bukti saintifik, mereka yang berkuasa dalam menggambarkan bagaimana orang rasa apabila mengambil makanan tambahan tertentu.

Bagaimana Dengan Jenama Zeolite lain?

Saya cadangkan anda membaca label dengan teliti sebelum anda membeli, untuk memastikan anda mendapat seperti yang dekat dengan dos yang disyorkan dalam kajian yang mungkin. Oleh kerana setiap jenama adalah berbeza, kini anda boleh membuat keputusan berdasarkan pada label.

Ini akan mendapat lebih mengelirukan masa berlalu, dan banyak lagi produk yang berada di pasaran dengan lebih bahan-bahan di dalamnya. Syarikat-syarikat boleh terlepas kini mengatakan dengan tepat berapa banyak adalah di dalam botol dengan menyenaraikan dengan bahan-bahan lain dan memanggil ia satu campuran proprietari. Oleh kerana itu, anda perlu cuba untuk mendapatkan produk yang menyenaraikan bahan-bahan secara berasingan dan mempunyai hanya beberapa bahan-bahan.

Yang lebih baik? Zeolite serbuk atau cecair?

Saya rasa, dari perspektif dos, ia adalah lebih mudah untuk mendapatkan jumlah yang mencukupi dengan menggunakan produk serbuk. Walau bagaimanapun, ramai orang mendapati menyungkit serbuk ke dalam gelas dan mencampurkannya dengan air terlalu kemas atau memakan masa. Bagi orang-orang, dan untuk kanak-kanak yang tidak akan minum segelas seluruh serbuk larut dalam air, bentuk cecair telah menemui satu niche yang besar.

Bagi orang lain, serbuk zeolite terbukti menjadi cara terbaik untuk mengambil zeolite setiap hari.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar