Minggu, 08 November 2015

Spinoza Untuk Therapists - Bahagian Dua - Penjelasan mencukupi Therapy Craniosacral

Spinoza Untuk Therapists - Bahagian Dua - Penjelasan mencukupi Therapy Craniosacral

Fiona sedang menamatkan sehingga pensijilan sebagai ahli terapi craniosacral. Beliau telah menyiapkan tiga latihan 3 hari dari seorang guru yang bernama Karma. Untuk disahkan, Fiona perlu melakukan beberapa sesi dan menulis keputusan. Saya menawarkan diri untuk menerima beberapa sesi. Fiona telah memberikan lima sesi craniosacral dalam tempoh tiga bulan lepas.

Definisi:

Craniosacral adalah satu teknik di mana ahli terapi berpandukan, dan membantu, gerakan tengkorak yang datang dari tubuh penerima. Ahli terapi meletakkan tangannya perlahan-lahan ke atas pesakit; tidak berat penuh tangannya tetapi kira-kira berat nikel. Tangannya menutup sendi, rasa tulang di kiri kanan sendi, untuk mengesan gerakan di engsel yang sama itu. Sebelum mana-mana terapi dilakukan, ahli terapi mesti merasakan bagaimana badan itu bergerak dengan sendiri.

Motion tengkorak adalah gerakan yang perlahan badan. Anda tidak boleh melihat gerakan tengkorak kerana usul yang amat kecil dan lemah. Tetapi seorang pengamal pesakit boleh merasainya. Rasanya seperti bot terapung di dalam air yang tenang berhampiran kandang tertuduh. Jika anda mempunyai satu tangan pada bot dan satu di kandang tertuduh, pada mulanya anda akan berfikir mereka bersama-sama. Tetapi tidak lama lagi tangan anda akan ambil perhatian halus perbezaan-bot itu bergerak berhubung dengan kandang tertuduh.

Motionis tengkorak biasa apabila badan bergerak dalam irama biasa; berkata, setiap dua puluh saat lenturan, maka bagi dua puluh saat melanjutkan. Apabila terapi mendapati bersama dalam gerakan tengkorak biasa, dia tahu apa-apa yang perlu dilakukan di sini.

Gerakan tengkorak patologi adalah apabila sendi flexes lebih daripada memanjangkan, atau ia flexes dari neutral tetapi berhenti di sana.

Terapi Craniosacral adalah semata-mata untuk membantu bersama ke arah yang patologi. Bantuan ini tidak menggunakan tenaga lebih daripada berat nikel. Kemudian dia sabar menunggu.

Stillpoint lama tempoh masa di mana badan penerima tidak cranially bergerak. Dalam satu minit, lebih kurang, badan bertindak balas dengan bantuan beliau, mungkin pertama dengan otot menggerenyet, maka dengan meneruskan gerakan tengkorak kembali ke arah neutral.
Walaupun saya tidak mengajar craniosacral, Fiona telah menghadiri beberapa kelas terapi otot saya di mana saya merujuk kepada gerakan tengkorak. Fiona mungkin menganggap saya seorang pengamal craniosacral berwibawa, jadi dia tidak sabar untuk berkongsi kebimbangan dengan saya.

Saya bimbang bahawa saya tidak mendapatkannya, Fiona memberitahu saya selepas setiap tiga sesi pertama. Saya tidak merasa apa yang guru-guru craniosacral memberitahu saya saya perlu rasa. Adakah saya? Saya tidak berasa gelombang. Adakah saya hanya bisu? Atau adakah mereka mengajar sekumpulan kerumitan yang tidak perlu yang tidak benar-benar membantu orang sembuh? Adalah cara yang saya lakukan ia penyembuhan? Dan apa yang menyembuhkan, anyway?

Ini adalah soalan yang baik, saya memberitahunya. Saya berkata bahawa sesi dia berasa sangat seperti sesi gurunya, Karma. Saya telah menerima satu sesi dari Karma hanya beberapa bulan sebelum ini Fiona, jadi saya mempunyai asas yang baik perbandingan. Saya berkata, saya merasakan keputusan yang sama kepada orang-guru kedamaian dia, gembira terapung, kemudahan fikiran. Beliau mengucapkan terima kasih atas maklum balas, tetapi masa akan datang saya akan berjumpa dengannya, dia akan mempunyai kebimbangan yang sama.

Bagaimanakah craniosacral berfungsi? Sejak 1930 craniosacral telah dibentangkan sebagai model hidraulik. Cecair serebrospina (CSF) dicipta dalam ventrikel otak. Tulang-tulang tengkorak squish cecair, yang dipam di bawah tekanan untuk semua bahagian tulang belakang, untuk mengambil kira usul yang boleh dirasai sejauh sakrum. Oleh itu nama, tengkorak-to-sacrum. Kemudian pengamal menyedari bahawa gerakan tengkorak dapat dirasai di kaki semudah sakrum. Bagaimanakah usul itu sampai ke kaki? Cecair dipam melalui microtubules dalam tisu penghubung, adalah jawapan standard. Ini adalah model yang saya diberi apabila saya mengambil latihan craniosacral saya pada tahun 1995.

Tetapi model hidraulik adalah tidak mencukupi, satu perkataan Spinoza menggunakan untuk mengatakan, ia tidak menjelaskan keputusan. Saya telah beroperasi banyak mesin hidraulik termasuk jengkaut dan jenangkut zoom-ledakan. Saya telah bekerja dalam banyak sistem hidraulik termasuk induk brek dan silinder hamba dan Datsun cengkaman 280z. Berikut adalah beberapa sebab mengapa model hidraulik tidak dapat menjelaskan gerakan tengkorak:

CSF adalah berasaskan air. Air tidak boleh dibenarkan di dalam sistem hidraulik kerana ia memampatkan. Jika walaupun satu sudu teh air masuk ke dalam garis-garis brek anda, mereka secara mendadak gagal.

mikro-tubul tisu perantara tidak akan melakukan garisan sebagai hidraulik. a) mereka adalah fleksibel, b) terdapat berbilang laluan, c) tidak akan terlalu banyak haba daripada geseran yang tetap, d) sistem ini tidak ditutup tetapi cecair baru sentiasa dirembeskan dalam dan cecair lama menapis.

tubuh manusia tidak mempunyai silinder induk. Terdapat apa-apa seperti silinder keluli tahan karat dengan pelocok keluli di dalam otak. Itu semua lembut. Sebarang tekanan dalam ventrikel akan tekan sama-sama keluar ke dalam otak.

Jika kepala telah direka sebagai pam tekanan, ia akan menjadi jelas, seperti jantung. Anda akan melihat otot bulat di sekeliling kepala untuk memerah ke dalam jumlah yang lebih kecil, atau engsel besar di suatu tempat. Sama ada tulang petah tengkorak masih satu perkara perdebatan.

gerakan tengkorak akan menjadi lemah atau tidak wujud di kaki, kerana cecair mesti berjalan melalui batu daripada tubul fleksibel untuk sampai ke kaki, tetapi sebenarnya terapi dapat merasakan gerakan pada kaki hanya sebagai mudah dan kuat pada kepala.
Gerakan tengkorak semata-mata tidak boleh disebabkan atau diterangkan oleh bendalir hidraulik di bawah tekanan.

Sejak saya belajar craniosacral enam belas tahun lalu, teknik yang telah datang di bawah penelitian. Sebuah pertubuhan bukan keuntungan dipanggil Quackwatch memberi amaran kepada pengguna untuk menjauhkan diri, memetik bukti bahawa tidak ada model fizikal. Tetapi walaupun tanpa model fizikal, craniosacral masih diajar hari ini.

Jika anda bertanya kepada sebilangan besar ahli terapi urut hari ini apa craniosacral kandungannya (seperti saya), kebanyakan akan mengatakan bahawa ini adalah kerja-kerja tenaga. Kerja tenaga adalah kategori yang luas terapi yang melibatkan aura, chakra, chi, ki, prana, roh, jiwa, atau pengaruh tak ketara yang lain. Kaedah saintifik semasa tidak dapat mengesan atau mengukur mana-mana tenaga ini. Dan tiada penjagaan sains untuk mencuba. Sains views kerja tenaga jenis seperti nasib ketara sekali. Ia hanya begitu bodoh, dalam pandangan mereka, tidak ada gunanya cuba untuk membuktikan kesilapan. Craniosacral hari ini kebanyakannya diajar sebagai tidak ketara, unmeasurable, pengaruh tidak dapat dikesan.

Manfaat model tidak ketara ke ahli terapi craniosacral adalah bahawa mereka kini ditinggalkan sendirian. Walaupun craniosacral beroperasi di bawah model fizikal, ia dikira sebagai sesuatu yang diperlukan bukti. Tetapi apabila craniosacral dibentangkan sebagai kerja tenaga, ia mengelakkan peer-kajian yang model fizikal perlu melalui.

Mungkin keadaan ini adalah cukup baik dan saya perlu biarkan dia bersendirian. Tetapi aduan Fiona menyalakan semula kebimbangan saya sendiri. Dalam kelas beliau, Karma mengajar bahawa craniosacral adalah teknik tenaga. Untuk melakukannya, pemberi bergetar chakra dalam cara tertentu. Tidak lama kemudian chakra penerima bergema dengan cara yang sama. Satu jam ini sangat penyembuhan. Itulah model. Saya telah menerima sesi dari Karma dan saya boleh memberi keterangan bahawa ia berasa benar-benar baik. Dan saya telah bercakap dengan ramai orang lain yang telah dipelajari dan diterima dari beliau, yang semua memegang Karma dalam diri yang sangat tinggi. Apa salahnya dengan Fiona?

Seperti yang saya terangkan dalam satu bahagian daripada siri ini, Spinoza mengajar kita bahawa fenomena fizikal secukupnya boleh dijelaskan hanya dengan fenomena fizikal yang lain. Guru-guru yang mengatakan kesan craniosacral ini adalah disebabkan oleh tidak dapat dikesan, pengaruh unmeasurable, boleh membuat tuntutan bahawa perubahan yang boleh diukur berlaku kepada badan. Malah, apabila saya terima daripada Karma, dia tidak pernah berkata badan saya berubah, tetapi tenaga saya. Saya rasa Karma akan baik dengan idea bahawa apa yang dia lakukan mempunyai kesan yang tidak dapat dikesan dan unmeasurable. Dia tidak melihat craniosacral sebagai sesuatu yang memberi kesan kepada tulang dan sendi dan cecair badan. Dan supaya dia adalah selari dengan model yang dia percaya. Spinoza akan meluluskan amalan dia .... dengan satu pengubahsuaian sedikit. Jika tenaga dimanipulasi tidak mempunyai berat badan, massa, atau apa-apa kualiti yang boleh diukur yang lain, maka ia tidak perlu untuk tangan fizikal menyentuh badan fizikal. Nor melambai tangan di atas badan, atau apa-apa surat cara lain yang boleh dilihat, dirasai, mendengar, mencium, atau diukur. Tangan adalah kuantiti fizikal. Sentuhan tangan 'mempunyai kuat kuasa dan hala tuju dan tempoh yang boleh diukur. Oleh itu, pengamal yang menjelaskan craniosacral kerja dengan pengaruh tidak dapat dikesan, akan benar kepada perkataan mereka dengan melakukan kerja mereka tanpa menyentuh badan.

Saya yakin Karma boleh lakukan gaya dia tenaga craniosacral tanpa tangannya. Saya yakin jika anda bertanya mengapa dia menggunakan tangannya, dia akan mengatakan bahawa ini adalah untuk faedah penerima, yang akan yg ditandai keluar jika dia tidak. Juga penerima akan tertanya-tanya mengapa dia terpaksa membayar untuk sesuatu yang pemberi itu tidak benar-benar melakukan. Ini bunyi seperti ia adalah demi kepentingan terbaik pelanggan tetapi ia juga menggalakkan kepercayaan yang tidak tepat.

(Spinoza dan saya akan mengkaji perbezaan di antara penyembuhan tenaga dan penyembuhan fizikal dalam esei seterusnya dalam siri ini.)

Cara Karma tidak menjadi masalah. Sebab craniosacral disenaraikan di Quackwatch adalah tuntutan untuk mengubah badan. Ia adalah terapi yang mendakwa craniosacral menjajarkan semula tulang, mengimbangkan sendi, mengembalikan peredaran cecair, memulihkan pengaliran saraf, dan kesan-kesan fizikal yang lain. Spinoza dan Quackwatch bersetuju bahawa kesan fizikal menuntut penjelasan fizikal.

Hanya kerana model hidraulik tidak bersenam, tidak bermakna bahawa tidak ada model fizikal yang mencukupi. Kita hanya perlu model fizikal yang lebih baik. Saya salah seorang yang percaya tulang yang bergerak; yang kita terapi sebenarnya rasa pergerakan yang boleh diukur yang berasal dalam tubuh penerima. Saya boleh menjadi salah tentang itu. Namun, mari kita berangkat pada.

Satu Model Maha fizikal tengkorak Motion

Sebelum saya memberitahu anda idea saya untuk model fizikal, saya ingin mengingatkan anda kepada permainan anda telah dimainkan sebagai seorang kanak-kanak, yang dipanggil lembaga ouiji. Ia hanya mempunyai dua bahagian: papan keras seperti papan catur, yang mempunyai abjad yang dicetak pada mukanya, dan cakera keras dengan potongan di tengah. Anda juga disimpan pensil dan kertas berdekatan. Pemain meminta lembaga soalan, maka bersama-sama mereka meletakkan tangan mereka ke atas cakera keras, menjangkakan untuk menyatakan jawapan. Cakera mula perlahan-lahan bergerak lembaga ... Apabila cakera digerakkan dalam huruf a dan berhenti di sana, anda menulis surat yang dikelilingi oleh cakera. Jangkaan berkembang sebagai huruf dinyatakan ayat. Hukuman adalah menghairankan kerana mereka seolah-olah mengandungi ilmu yang tiada pemain sedar.

Bagaimana ia berfungsi? Tiada pemain sengaja mengawal cakera. Adakah ia dikuasakan oleh seorang makhluk yang tidak dapat dilihat atau hantu? Perhatikan model yang dicadangkan adalah unmeasurable dan tidak dapat dikesan.

Apakah mungkin pemain otak bergerak pemain tangan tanpa fikiran mereka menyedari ini? Otak melakukan menggerakkan tangan. Otak menghantar isyarat elektrokimia turun saraf motor, dan kontrak ini dan berehat pelbagai otot di lengan dan tangan. Otak bergerak tangan. Otak tahu di mana untuk menghentikan menyerahkan surat itu, kerana otak mengesan foton datang melalui mata dan menyelaras kedudukan ini dianggarkan dengan tembakan otot. Spinoza mengingatkan kita bahawa minda tidak mengetahui apa yang otak lakukan. Atau lebih tepat lagi, minda mempunyai urutan mereka sendiri peristiwa, dan otak mempunyai urutan mereka sendiri peristiwa, dan semua yang anda boleh katakan adalah, kedua-duanya mempunyai jumlah yang sama peristiwa dalam urutan mereka. Minda tidak mengetahui saraf deria tiba dari otot, atau isyarat saraf motor keluar ke otot. Kepada minda, segala yang ada bahasa mesin, yang ia tidak berkata-kata.

Sekarang mari kita kembali kepada pergerakan tengkorak.

Rakan-rakan A terletak di atas meja urut lembut. Pengamal craniosacral berjalan di sekitar ke kaki-hujung meja dan perlahan-lahan cawan tangan beliau di bawah tumit. (Anda boleh cuba ini di rumah dan saya pasti anda akan berasa ia). Dia menutup matanya untuk menguatkan sensasi di tangannya. Beliau mengambil nafas dalam-dalam dan melegakan, jadi dia boleh membezakan fidgeting sendiri dari gerakan lembut beliau. Tidak lama kemudian dia boleh berasa kedua-dua kakinya berpusing pernah jadi perlahan-lahan keluar, atau itik berkaki, serentak. Kemudian dia merasakan kaki beralih merpati berujung suatu masa. Dia merasakan corak ini biasa masuk-keluar untuk satu minit, dan berfikir kepada dirinya sendiri, gerakan tengkorak normal. Tetapi seminit kemudian dia menyedari kedua-dua kaki tidak cukup disegerakkan. Dia menyedari irama kaki kiri itu beliau bertukar lagi zahir, dan kurang jauh dari segi dalaman. Kemudian dia merasakan kaki kirinya menghidupkan zahir kemudian berhenti. Gerakan tengkorak patologi, dia fikir. Ia membuka matanya, kelihatan di depan kakinya. Kaki kanannya pasti bertukar lagi itik-wad daripada kaki kanannya.

Bolehkah perbezaan ini dalam kedudukan disebabkan oleh otaknya? Bolehkah otaknya menjadi menembak gemelli dan otot gabus lebih yang di sebelah kiri? Ya, kemungkinan besar.

Otot adalah model baru bagi gerakan tengkorak.

Ia tidak akan menjadi sukar untuk mengukur. Experimenters perlu beberapa perkara; mesin EEG mampu perbezaan hati kecil dalam isyarat motor perjalanan dari otak untuk otot, dan cara-cara untuk mengukur sudut sendi dan pengecutan otot daya sedikit protraktor dan skala musim bunga. Ia akan menjadi paling mudah untuk mengesan dengan sepasang otot yang sangat besar yang kuat seperti flexors lutut dan extensors daripada lari berpagar a. Jika dia terapung di dalam air dan tidur, atau dalam antigraviti di Stesen Angkasa Antarabangsa, anda mungkin bahkan melihat usul itu dengan mata kasar. Saya meramalkan bahawa pengesan sudut akan membuktikan setiap lutut sedikit bengkok dan sedikit melanjutkan dalam irama yang membuat bagus graf sinus gelombang. Dan bahawa varians sama akan ditemui dalam angkatan pengecutan otot mata-mata kecil, dan dalam isyarat yang dihantar ke otot bawah saraf motor. Ini akan membuktikan gerakan tengkorak sengaja dihantar oleh otak dan digubal oleh otot.

Tapi kenapa?

Mengapa otak akan berbeza pengecutan otot dalam corak biasa? Saya boleh berfikir dua sebab yang baik. Yang paling jelas ialah untuk mengedarkan cecair. Satu lagi sebab mungkin untuk menjaga an-to-date sehingga Peta sudut semua sendi dalam badan, walaupun semasa tidur, supaya jika ia diperlukan untuk melawan atau melarikan diri, ia akan dapat dengan cepat dan tepat terlompat, menendang, menumbuk dan berjalan. Fungsi ini akan meningkatkan kemandirian haiwan, yang bermakna kita akan dapat mengesan normal gerakan otot tengkorak dari primat lain, mamalia lain, dan mungkin pada burung dan reptilia - sesiapa yang mempunyai otak, otot, sendi dan boleh diuji.

Ujian juga boleh membersihkan gerakan tengkorak patologi. Eksperimen boleh mengukur perbezaan pada sisi kiri dan kanan, dan perbezaan dalam pasangan otot antagonis (flexors dan extensors). Mungkin kaki kanan bergerak lagi dalam akhiran. Mengapa? Sama ada otak sebenarnya menghantar isyarat yang lebih kepada urat keting yang betul (pertaruhan saya) atau isyarat yang adalah sama tetapi otot bertindak dengan cara berbeza. Dua perenggan yang seterusnya meneroka kedua-dua pilihan.

Jika ia adalah otot yang menyebabkan gerakan patologi, mengapa ia akan berbuat demikian? Mungkin reseptor annulospiral yang terdapat padanya berfungsi dengan baik. Ini proprioceptors membandingkan isyarat yang datang dari otak dengan penguncupan yang sebenar dalam otot, dan melaporkan perbezaan kembali ke otak. Otak memerlukan maklumat ini untuk mengekalkan badan yang selamat, sebagai contoh, dengan mengira berapa banyak isyarat yang diperlukan untuk selamat berjalan naik dan turun tangga. Mungkin penguncupan meningkat dalam flexors adalah kerana terlalu membesar-besarkan reseptor annulospiral dalam flexors, atau kerana kurang dilapor reseptor annulospiral dalam extensors. Untuk membuktikan model ini, kita akan memerlukan EMGS bukan sahaja pada saraf motor tetapi juga pada saraf deria dari reseptor annulospiral mengetuai ke arah otak. Kami akan perlu untuk melihat bagaimana tepat reseptor annulospiral adalah menghubungkaitkan isyarat ke bawah dengan sudut sendi dan ketegangan otot. Rawatan mungkin termasuk menekan reseptor otot.

Jika ia adalah otak yang menyebabkan gerakan patologi, mengapa ia akan berbuat demikian? Mungkin ia hanya memaparkan peta pengadang itu. Melindungi adalah apabila otak meningkatkan isyarat kepada otot, dan kontrak otot siang dan malam, untuk melindungi sesuatu. Mana-mana kawasan yang melaporkan kesakitan atau terancam sendi ke otak, otak semestinya akan bertindak balas dengan menjaga otot yang berhampiran. Otot pengadang meningkatkan kemandirian spesies, sebagai contoh, dengan membenarkan seseorang yang mempunyai pergelangan kaki terseliuh Amble kembali kepada keselamatan. Otot pengadang dilihat dalam semua haiwan. Pertaruhan saya adalah bahawa gerakan tengkorak patologi hanya penguncupan peningkatan otot hakim otak untuk menghendaki pengadang. Dalam kes ini ia tidak otot yang memerlukan bantuan, tetapi keperluan otak membantu untuk mengubah peta pengadang itu. Ini dapat dicapai dengan pengamal yang selamat, memegang bersama dengan selamat dalam kedudukan yang tidak mencetuskan sebarang proprioception bahaya, untuk cukup lama untuk otak untuk mengira semula apa yang kini tetapan yang paling selamat untuk otot. Apabila otak tidak mengubah pengiraan, pengamal merasakan ini sebagai gerakan, kembali ke arah keseimbangan neutral.

Saya boleh menjadi salah. Spinoza memberi inspirasi kepada saya untuk mencipta satu model fizikal untuk pergerakan fizikal. Jika semua kajian ini mendapati tiada korelasi isyarat motor dengan gerakan tengkorak, tidak apa-apa. Spinoza akan menyeru orang lain untuk tampil dengan model fizikal yang lebih baik. Kami pasti wujud satu penjelasan yang boleh diukur secara fizikal.

Sekarang saya mempunyai model fizikal saya boleh percaya, saya mendapati beberapa akibat yang sangat dialu-alukan. Penerima berasa lebih berpuas hati dengan hasil yang boleh diukur mereka. Saya berasa lebih berpuas hati dengan keputusan fizikal boleh diukur. Saya berasa lebih yakin yang mempunyai model serba fizikal untuk menjelaskan apa yang saya lakukan. Penerima berasa lebih selesa dan selamat yang mempunyai difahami, model serba fizikal yang digunakan untuk tubuh mereka.

Jika anda dengan saya sejauh ini, anda akan membantu saya dalam mengubah istilah "gerakan tengkorak" kepada satu saya baru sahaja dicipta untuk artikel ini; gerakan brainial:

Gerakan Brainial adalah varians sedikit, tetapi diukur dalam isyarat motor otak menghantar kepada otot. Perbezaan ini menyebabkan otot untuk sedikit menguncup lebih dan kurang, yang membuat semua sendi badan sedikit terbuka dan menutup.

Gerakan brainial normal adalah varian berirama flexors dan extensors.

Gerakan brainial patologi adalah apabila otak telah dicetuskan untuk menjaga kawasan tertentu badan. Gerakan brainial patologi menyediakan alat diagnostik. Arah gerakan menyangkut otot tertentu yang dijangkiti lebih daripada jiran-jirannya.

Terapi Branial adalah mudah; membantu bergerak bersama ke arah yang sama pengadang itu, memendekkan otot berjanji. Dalam kedudukan yang dipendekkan, reseptor annulospiral melaporkan isyarat paling selamat kembali ke otak. Otak adalah maka kemungkinan besar untuk menukar isyarat menguncup kurang.
Tiga minggu lalu Fiona menghadiri kelas craniosacral peringkat atasan daripada guru Karma, Dr. Randy. Beliau berlepas dari negeri lain untuk mengajar di sini. Berikut Jumaat Fiona dan saya bertemu untuk sesi yang lain, dan dia kelihatan yakin dan tenang. Tidak seperti sesi sebelum ini, beliau tidak perlu bercakap sebelum kita memulakan. Yang membuatkan saya ingin tahu dan saya bertanya berapa kelasnya pergi.

Aku naik ke Dr. Randy semasa rehat pertama, dia berkata, dan memberitahunya kebimbangan saya - yang saya tidak merasa apa yang saya sepatutnya berasa, menurut bukunya. Beliau berkata untuk mengabaikan buku ini! Beliau menulis dua belas tahun yang lalu dan dia tidak melakukannya dengan cara itu lagi dirinya. Saya gila! Pada mulanya, anyway. Saya memberitahunya saya tidak merasa gelombang, tetapi sebaliknya saya melihat cerita-cerita ini dengan saya dan penerima sentiasa akan tempat. Beliau berkata, adalah baik. Sekarang dia mengajar bahawa ia adalah semua tentang hadir dengan orang ramai.

Saya mengangguk dan tersenyum. Apabila dia bekerja pada saya hari itu, saya merasakan bahawa dia lebih hadir. Kelasnya membantunya. Fiona adalah lebih hadir dalam sesi Jumaat lepas.

Dr. Randy dipadamkan kebimbangan Fiona. Bagaimana? Dengan mengeluarkan model yang tidak mencukupi. Perkara yang paling aneh adalah, beliau tidak menggantikannya dengan model baru. Beliau mengajar bahawa semua yang anda perlu lakukan adalah hadir dengan penerima. Dan setelah menerima rawatan dia, saya boleh memberi jaminan bahawa ia berasa lebih baik daripada ketika dia bergelut dengan model yang tidak mencukupi. Saya akan kembali kepadanya.

Fiona memberitahu saya bahawa pada akhir kelas Randy, pelajar-pelajar lain ditanya bila dia akan datang kembali. Kenapa saya perlu untuk kembali, dia bertanya. Dia mesti merasakan bahawa, sekarang dia memberitahu mereka kehadiran semua mereka perlu tahu, tiada apa yang lebih untuk mengajar. Fiona dipersetujui. Beliau seolah-olah kandungan tanpa model. Selagi dia tidak membuat sebarang tuntutan mengenai hasil fizikal, dia selamat dari aduan Quackwatch.

Kesimpulan:

Terapi mengiklankan model Nonphysical adalah yang paling benar apabila mereka menggunakan cara Nonphysical memohon pengaruh Nonphysical mereka kepada sifat-sifat Nonphysical orang itu. Terapi mengiklankan Bodywork adalah yang paling benar apabila mereka bekerja dalam model semua fizikal. Yang peliknya, beberapa ahli terapi boleh mendapatkan dengan tanpa model.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar