Minggu, 08 November 2015

Adakah buah pinggang Diet Stone Hak untuk Anda?

Adakah buah pinggang Diet Stone Hak untuk Anda?

"Lulus batu" bukan satu pengalaman yang menyeronokkan, dan bagi kebanyakan orang, kesakitan boleh menyeksa. Peristiwa ini berlaku apabila rumpun yang kukuh bentuk perkara dalam buah pinggang anda dan mesti melalui ureter anda untuk keluar dari badan anda. Ini adalah yang paling biasa di kalangan lelaki, dengan sehingga 80 peratus daripada batu-batu yang dipercayai didiagnosis pada pesakit lelaki, dan ia adalah masalah yang sering berlaku pada mulanya dalam 30-an atau 40-an orang itu. Walau bagaimanapun, selepas lulus satu batu, seseorang itu lebih cenderung untuk lulus batu berulang kali. Jadi, jelas, lihat pada diet batu karang adalah teratur sebagai langkah pencegahan.

Dua Punca

Sebelum anda boleh menentukan sama ada diet batu karang yang tepat untuk anda, anda perlu mengambil kira apa yang menyebabkan batu-batu ini berkembang. Terdapat dua sebab-sebab yang diketahui pembangunan batu dalam buah pinggang, dan ini termasuk diet dan pengambilan air yang rendah. Berhubung dengan diet, ada beberapa makanan pencetus yang boleh meningkatkan risiko pembangunan batu, dan ini termasuk kelaziman yang tinggi limau gedang atau jus epal, lemak haiwan atau protein, gula halus, soda, dan natrium dalam diet anda.

Apa Diet Adakah

Batu buah pinggang diet pertama melihat apa jenis batu yang anda ada. Terdapat tiga jenis batu, setiap yang diperbuat daripada bahan yang berbeza, dan anda boleh menentukan jenis batu anda perlu melalui ujian makmal perubatan. Ini adalah penting untuk tahu supaya anda boleh memenuhi diet anda dengan pencegahan jenis batu anda biasanya berkembang. Sesetengah orang akan membangunkan pelbagai jenis, tetapi kebanyakan orang akan cenderung kepada pembangunan hanya satu jenis.

Pembelajaran Mengenai Diet

Anda boleh mendapatkan maklumat tentang diet batu karang dalam talian, dan ada beberapa resipi yang hebat ada yang menyediakan anda dengan cara yang lebih sihat untuk memasak. Terdapat juga banyak buku-buku juga. Diet yang umumnya melibatkan mengurangkan makanan pencetus yang diterangkan lebih awal supaya risiko anda untuk pembangunan batu berkurangan. Diet ini juga direka untuk meningkatkan kesihatan buah pinggang anda secara keseluruhan supaya buah pinggang anda boleh beroperasi dalam kapasiti yang lebih tinggi berfungsi dan mengurangkan lagi risiko batu.

Pilihan Lain

Jika anda sedang mempertimbangkan diet batu karang, doktor anda mungkin sudah bercakap dengan anda tentang langkah-langkah pencegahan. Terdapat beberapa langkah-langkah pencegahan lain yang doktor anda mungkin mencadangkan juga seperti dialisis, air kencing alkalinization dan allopurinol. Memandangkan bahawa beberapa batu mungkin terlalu besar untuk lulus secara semula jadi melalui badan anda dan mungkin memerlukan pembedahan, pencegahan adalah jelas kunci. Langkah-langkah pencegahan yang lain adalah mendalam, selalu orang yang terdedah kepada membangunkan batu-batu akan mahu memberi perubahan diet peluang untuk bekerja pertama. Batu adalah sangat menyakitkan yang melalui badan anda, dan jika anda telah pun berlalu satu atau dua, anda mempunyai risiko yang lebih tinggi untuk pembangunan lebih melainkan jika anda mula membuat beberapa perubahan seperti meningkatkan pengambilan air anda dan mengikuti diet yang berfungsi untuk mencegah pembangunan dan meningkatkan kesihatan buah pinggang.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar