Minggu, 08 November 2015

Adakah Terdapat Herba Yang Penyembuhan Kanser?

Adakah Terdapat Herba Yang Penyembuhan Kanser?

Herba telah digunakan untuk beribu-ribu tahun untuk merawat pelbagai jenis masalah kesihatan beberapa yang termasuk tetapi tidak terhad kepada, alahan, tekanan darah tinggi, masalah kulit dan juga kanser. Walau bagaimanapun, dengan perubatan moden hari ini, ada yang tertanya-tanya, adakah herba yang menyembuhkan kanser benar-benar wujud?

Hakikatnya adalah bahawa kira-kira enam puluh dua peratus daripada semua ubat kemoterapi yang dibuat daripada produk semula jadi. Di samping itu, tumbuh-tumbuhan secara khusus, telah menjadi asas hampir setiap kelas baru ubat. Apabila anda menggunakan herba yang menyembuhkan kanser sebagai tambahan kepada rawatan allopathic, ia dikenali sebagai terapi percuma. Anda tidak perlu bergantung semata-mata kepada herba untuk menyembuhkan anda tetapi, anda boleh menambah pertahanan semula jadi perjuangan anda terhadap penyakit itu.

Jadi, bagaimana anda mencari herba yang menyembuhkan kanser? Ia bukan satu idea yang baik untuk pergi mengenainya pada anda sendiri. Anda akan perlu untuk berunding dengan pakar herba berlesen atau anda boleh melawat seorang doktor naturopathic. Herba tidak perlu terhad kepada mengubati kanser; ia boleh digunakan untuk pelbagai masalah kesihatan yang lain juga. Ambil apa yang anda telah belajar dari pakar kesihatan anda untuk melakukan penyelidikan dalam talian, melawat kedai herba atau kedai vitamin atau makanan kesihatan untuk mencari herba yang anda perlukan.

Perubatan tradisional Cina telah membawa banyak herba yang menyembuhkan kanser. Dari borang ini kuno perubatan, kita mendapat pengetahuan tentang pelbagai jenis herba. Satu herba yang mempunyai ciri-ciri melawan kanser dan keupayaan untuk meningkatkan sistem imun anda dipanggil coriolis versicolor. Ia lebih dikenali sebagai cendawan ayam belanda tinggi. Herba ini bukan sahaja telah digunakan beribu-ribu tahun, ia juga telah menjadi topik lebih empat ratus kajian saintifik untuk meneroka keberkesanannya dalam melawan kanser. Ramai yang mengambil ubat-ubatan kemoterapi mencari keupayaan ini herba untuk meningkatkan sistem imun penting.

Satu lagi herba yang telah digunakan dalam Perubatan tradisional Cina yang dikenali sebagai coptis chinensis. Sama ada tumbuhan ini adalah muktamad herba yang akan menyembuhkan kanser tidak diketahui pada masa ini. Walau bagaimanapun, sesetengah penyelidik di Memorial Sloan Kettering Cancer Center mengatakan ia mungkin. Di bawah kajian saintifik, herba ini telah menunjukkan keputusan yang baik dalam memerangi perut, payudara, kolon dan hepatoma kanser.

Sejak herba telah digunakan beribu-ribu tahun untuk melawan banyak masalah kesihatan yang berbeza, mengapa tidak boleh ada herba yang menyembuhkan kanser? Ramai pesakit kanser menyatakan kesan-kesan positif herba pada kanser mereka.

Apabila herba digunakan di bawah jagaan dan pengetahuan pelbagai doktor anda, termasuk pakar onkologi anda, anda menerima rangsangan tambahan bahawa perubatan moden semata-mata tidak boleh memberi anda. Ingat untuk tidak mengambil herba atau lain-lain rawatan semula jadi tanpa berbincang dengan pembekal penjagaan kesihatan anda terutamanya jika anda sedang mengambil kemoterapi. Seperti disebutkan di atas, banyak tumbuh-tumbuhan semula jadi yang digunakan untuk membuat ubat-ubatan kemoterapi. Dan campuran yang salah herba boleh hanya sebagai berbahaya sebagai campuran yang tepat herba boleh membantu.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar