Minggu, 08 November 2015

Apa Pearl Pigment? Bagaimana Ia Boleh Digunakan?

Apa Pearl Pigment? Bagaimana Ia Boleh Digunakan?

Adakah anda tahu sesuatu tentang pigmen mutiara? Mungkin anda pernah mendengar pigmen. Pigmen A adalah bahan yang mengubah warna cahaya yang dipantulkan atau dihantar sebagai hasil daripada penyerapan jarak gelombang terpilih. Apakah pigmen mutiara? Ia adalah sejenis pigmen organik, mempunyai beberapa ciri-ciri istimewa: bukan logam, tidak termasuk logam berat, inersia kimia, tidak beracun, selamat untuk makhluk sekitar dan manusia. Anda boleh melihat pelbagai jenis pigmen mutiara di sini.

Jenis yang paling biasa adalah perak pigmen mutiara putih. Ia adalah serbuk mika disalut oleh titanium oksida, dan mengikut banyak kali pantulan lampu ', ia menghasilkan kilauan mutiara. Jika saiz zarah serbuk mika adalah lebih besar, kilauan mutiara akan menjadi lebih baik, tetapi perlindungan ini akan menjadi lebih teruk.

Perak pigmen mutiara putih terdiri mika disalut dengan TiO2. Lapisan salutan yang berbeza dan saiz zarah yang berbeza mika akan menghasilkan pigmen pearlescent berkuatkuasa putih yang berbeza perak. Untuk TiO2, ada dua macam: Pertama, Rutile, yang lain adalah anatase. Jadi, jika ditanya untuk cuaca tinggi tahan ia adalah lebih baik untuk memilih produk Rutile. Untuk Mica jika saiz zarah adalah berbeza, kesan pearlescent akan berbeza juga. Jika saiz zarah adalah kasar ia mempunyai kilauan yang lebih baik dan ketelusan yang lebih tinggi, walaupun menghasilkan kesan berkilau. Tetapi untuk saiz zarah yang lebih kecil, ia mempunyai kilauan lembut dan prestasi liputan yang kuat.

Langkahmu dengan pertumbuhan keadaan hidup, orang menuntut untuk mempunyai lebih banyak kilauan cat sempurna dalam warna untuk hiasan dalaman, dan pigmen kilauan mutiara adalah jawapannya. Pigmen kilauan mutiara sangat baik dalam penyebaran, dan baik dalam harta fizikal dan kimia. Oleh itu, pigmen kilauan mutiara sesuai untuk campuran dengan mana-mana cat satu warna untuk membuat cat mutiara, yang bukan sahaja menjejaskan keputusan warna, tetapi juga meningkatkan ungkapan warna cat.

Di samping itu, mutiara kilau pigmen juga sesuai untuk sebahagian besar kedua-dua minyak asas dan asas-air cat, istimewa untuk melihat-melalui bahan-bahan yang boleh menjanjikan anda hasil yang diingini. Walau bagaimanapun, apabila pigmen kilauan mutiara menjadikan ke dalam campuran dengan cat tidak telus, hasil daripada kilauan mutiara boleh serius terjejas. Satu lagi perkara yang perlu dibulatkan keluar ialah tidak pernah memproses mutiara kilau pigmen dalam mesin pengisar dengan tegasan ricih tinggi untuk mengelakkan memusnahkan struktur dan kilau pigmen.

Produk yang mempunyai lebih daripada satu ratus jenis, digunakan secara meluas dalam pelbagai industri, seperti cat, plastik, dakwat, kulit, percetakan, pencelupan, getah, pembuatan kertas, kumpulan induk, dan lain-lain, dan memberikan produk mereka pandangan memikat dan lusters gentlest.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar