Jumat, 06 November 2015

Crystal Healing: New Age "Hooey" atau benar?

Crystal Healing: New Age "Hooey" atau benar?

Untuk kebanyakan kita, yang telah menghabiskan kehidupan kita didasarkan pada satah fizikal yang kita suka untuk memanggil "realiti", idea pemulihan kristal telah menyatakan dengan cara ke dalam kategori kepercayaan karut yang tidak rasional dan "hooey zaman baru". Ia seolah-olah kebanyakan dari kita bertanya, bagaimana di dunia batu boleh menjadi apa-apa lebih daripada satu batu lebih kurang menyimpan tenaga atau membantu kita menyembuhkan? Bagaimana batu, mineral dan logam boleh berbuat apa-apa tetapi hanya duduk di sana?

Untuk menjawab soalan ini, kita perlu melangkaui kewujudan fizikal yang pada masa ini kami fikir adalah "semua ada" kepada realiti ini kita hidup dalam.

Perkara fizikal telah lama dilihat sebagai asas stabil realiti. Dalam erti kata lain, fizikal adalah ujian kebanyakan kita gunakan untuk menentukan apa yang "sebenar" dari apa yang "tidak benar". Tetapi perkara fizikal tidak adalah pusat realiti seperti yang kita tahu. Sebaliknya, ia adalah hanya satu aspek kecil daripada tenaga tak terhingga dalam alam semesta. Anda boleh memikirkan realiti fizikal seperti nipis, membran paling luar alam semesta ini, sama seperti kulit. Satu lapisan epidermis, meliputi substruktur ghaib dimensi luas lain di mana tenaga dinyatakan berbeza kerana ia bergetar pada frekuensi yang berbeza bergantung kepada dimensi ia wujud dalam. Setiap objek fizikal tunggal sama ada ia hidup atau tidak hidup wujud bukan sahaja di peringkat fizikal ini , tetapi juga dalam pelbagai dimensi bertenaga luar fizikalnya. Apa yang kamu lihat di dunia ini adalah pelbagai dimensi dalam alam semula jadi. Sistem badan keseluruhan anda adalah tidak lebih daripada tenaga yang muncul dalam pelbagai corak dan kepadatan. Begitu juga dengan apa yang kita anggap sebagai "struktur tidak bernyawa" seperti batu.

Apabila corak kerja tenaga bersama-sama dengan cara yang tidak tahan dan bersatu padu maka kita mengalami apa yang kita panggil kesihatan. Ini corak tenaga boleh terganggu oleh pelbagai perkara. Apabila ini berlaku kita mengalami keadaan mundur mudah. Ini membawa kepada kesihatan yang kurang baik. Tahan ini, corak tenaga sumbang bertanggungjawab untuk setiap gejala negatif kita alami dalam fizikal kita dari, segala-galanya daripada sakit kepala untuk kanser.

Semua yang kami percaya adalah kukuh dan "sebenar" adalah semata-mata yang terdapat sebenar kepada kami kerana deria fizikal kita, tetapi deria fizikal kita lakukan tidak lebih daripada tafsiran tenaga bau atau sebagai penglihatan atau rasa rasa. Ia adalah pancaindera kita yang menukarkan apa yang kerana kekurangan perkataan yang lebih baik yang, realiti hologram bertenaga menjadi kenyataan statik kita panggil fizikal. Ia adalah pancaindera kita yang memberitahu kita bahawa kita adalah "berasingan" dari persekitaran kita. Di peringkat yang paling asas kami, kami bukan sahaja mengambil bahagian dalam bidang bertenaga yang luas ini, kita juga diperbuat daripada bidang bertenaga ini. Kami adalah salah satu dengan setiap bernyawa dan tidak bernyawa perkara yang kita lihat. Kehidupan fizikal kita hanya ungkapan yang berbeza tenaga yang sama yang membentuk "apa yang ada" di setiap alam semesta dan di setiap dimensi. Amplitud dan frekuensi (apa yang kita sering memanggil getaran) di mana tenaga ini terserlah, adalah apa yang menentukan sama ada tenaga menjadi seseorang atau batu dalam dimensi fizikal.

Kristal dan apa yang kita panggil batu permata, mempunyai getaran yang bebas daripada pola tahan. Mereka adalah antara beberapa struktur dalam dimensi fizikal yang mempunyai frekuensi yang paling seimbang, padu, kuat dan sengaja. Struktur fizikal un berubah mereka mencerminkan hakikat bahawa corak bertenaga semula jadi mereka kira-kira dan kekuatan dan kesepaduan adalah rasuah. Dalam dimensi fizikal apabila anda mengambil kristal ia mungkin kelihatan seperti anda tidak benar-benar melakukan lebih daripada menyentuh dan melihat, objek fizikal yang berasingan. Tetapi dalam dimensi lain di mana kedua-dua anda dan batu itu wujud, anda adalah "entraining" penuh bertenaga dengan batu itu. Pemerangkapan ini kemudian menyebabkan perubahan kepada struktur dan psikologi anda pada dimensi fizikal. Undang-undang yang mengawal setiap dimensi dalam alam semesta ialah "kesatuan". Dalam hidup fizikal, kami telah datang untuk memanggil ini "Law of Attraction". Ringkasnya, hanya frekuensi yang merupakan perlawanan getaran boleh wujud bersama-sama. Oleh itu, untuk berkongsi ruang yang sama dengan yang lain "borang", anda mesti bergetar pada tahap yang sama kerana ia bergetar. Kesihatan adalah keadaan semula jadi apa-apa bentuk dalam alam semesta. Oleh itu kecenderungan semula jadi dan kecenderungan apa-apa dalam alam ini adalah bahawa kira-kira, kesepaduan dan kemudahan. Ini bermakna bahawa pergerakan semula jadi dalam getaran adalah untuk naik kereta api dan bergema ke arah kesihatan. Oleh kerana itu, apabila anda berkongsi ruang kristal (atau batu permata) yang mempunyai getaran bebas rintangan, bukan getaran kristal mengamalkan corak tidak padu, tenaga anda akan naik kereta api dengan tenaga kristal dan meluluskan ia corak padu . Pemerangkapan ini, yang menyebabkan anda tidak lagi mewujudkan corak mundur mudah dalam substruktur bertenaga anda dan oleh itu manifestasi fizikal yang mundur susut tenaga tidak lagi dikekalkan dan gejala fizikal hilang. Kerana kesan pemerangkapan ini, kristal dan batu permata yang sangat mahir membawa kita kembali ke dalam keadaan getaran kesihatan dan keharmonian. Apa-apa sahaja dengan corak bertenaga wujud penentangan tanpa boleh bertindak seperti garpu tala dengan menawarkan getaran yang boleh kita gunakan semula tune diri kita kepada getaran yang sihat. Inilah yang sebenarnya yang berlaku pada tahap yang bertenaga substruktur apabila anda mendengar lagu yang membuat anda merasa baik, atau menghabiskan masa dekat orang yang membuat anda merasa baik, atau mengambil ubat homeopati.

Setiap kristal atau batu permata bergema dengan corak yang sedikit berbeza dengan penuh bertenaga, dan oleh itu (seperti struktur tertentu fizikal kita), kelihatan berbeza dalam fizikal dari segi perkara seperti kimia komposisi, struktur, geometri, warna dan tekstur. Oleh kerana itu, setiap satu ruang untuk corak yang tinggal dalam sistem tertentu kami fizikal. Sebagai contoh, untuk berkongsi ruang dengan rose quartz adalah untuk mendedahkan corak bertenaga aktif di dalam hati fizikal dan metafora kami untuk menyelaraskan diri dengan kesihatan dan mengamalkan corak yang lebih rintangan percuma. Oleh itu, apabila kita naik kereta api dengan kuart ros, isu-isu jantung tidak dapat diselesaikan akan hilang, yang membolehkan kita untuk melepaskan apa sahaja yang mengganggu tenaga kita yang mengenal pasti dengan hati.

Kristal dan batu permata tumbuh jauh di dalam kerak bumi selama berjuta-juta tahun pada tekanan yang sangat tinggi dan haba. Ini memberikan mereka tempat antara objek di bumi dengan tenaga yang paling yang wujud. Mereka mampu menerima, yang mengandungi, mengunjurkan, berpunca, pembiasan, dan mencerminkan tenaga. Kristal mempunyai susunan sangat konsisten daripada atom. Dalam batu permata yang dikenali sebagai "kuarza" atom-atom ini bergetar pada frekuensi yang stabil dan boleh diukur, kerana ini, kuarza penerima yang sangat baik dan pemancar elektro-magnet tenaga. Oleh kerana itu, kuarza digunakan dalam radio, jam tangan, dan banyak teknologi elektronik. Nobel memenangi hadiah saintis Marcel Vogel mendapati bahawa bukan sahaja boleh kristal diprogramkan cip silikon dalam komputer, tetapi mereka juga boleh diprogramkan dengan tenaga kesedaran. Beliau mendapati bahawa apabila seseorang menggunakan komputer, pemikiran diarahkan ke komputer dengan menekan pada papan kekunci, bahawa maklumat yang disimpan di dalam cip silikon komputer melalui medium elektrik. Vogel kemudian memberi alasan yang betul seperti bekalan elektrik, pemikiran adalah satu bentuk tenaga yang boleh diberi arahan oleh apa yang kita panggil "niat". Beliau membuat kesimpulan kerana penemuan ini bahawa kristal juga boleh diprogramkan tanpa memerlukan elektrik, dengan menggunakan hanya pemikiran sebagai tenaga maklumat.

Kuarza adalah apa yang dipanggil bahan piezoelektrik. Bahan piezoelektrik adalah sesuatu yang menghasilkan cas elektrik apabila tekanan mekanikal digunakan. Apabila bahan piezoelektrik diletakkan di bawah tekanan mekanikal, pergeseran satu pusat cas positif dan negatif dalam bahan yang berlaku, yang kemudian menghasilkan medan elektrik luaran. Tekanan ini boleh disebabkan dengan memukul atau berpusing bahan yang hanya cukup untuk berubah bentuk kekisi kristal tanpa keretakan itu. Kesannya juga bekerja dengan cara yang bertentangan, dengan bahan yang mengubah bentuk sedikit apabila arus elektrik kecil digunakan. Hujah sokongan rages belakang dan sebagainya sama ada kesan piezoelektrik memainkan peranan dalam hubungan manusia penyembuhan kristal atau tidak, hakikat bahawa kristal begitu responsif elektro-magnet bidang mempunyai implikasi yang serius. Ia mempunyai implikasi serius kerana badan kita terdiri daripada dan sentiasa berpunca bidang elektro-magnet dan kristal dan batu permata bertindak balas kepada bekalan elektrik ini yang mencipta dan pemburuan arnab melalui badan kita. Satu lagi penemuan menarik ialah kuarza terdiri daripada silikon dan oksigen (SiO2), gabungan yang dikenali untuk ahli geologi sebagai blok bangunan semua mineral. Planet kita adalah terdiri daripada mineral yang mengandungi silikon dan oksigen. Silikon adalah juzuk penting dalam badan manusia. Sebahagian daripada lebih ramai orang yang berorientasikan sains penyelidik mencadangkan teori bahawa pemindahan tenaga dari kristal semulajadi untuk silikon dalam badan kita sendiri boleh mempunyai sesuatu untuk dilakukan dengan kesan penyembuhan fizikal yang disebabkan oleh pendedahan kepada kristal.

Kristal dan batu permata adalah salah satu alat yang paling berkuasa yang ada pada kita dalam dimensi fizikal kewujudan. Ia adalah alat yang kita semua telah menggunakan separa sedar pada satu masa atau yang lain. Selalunya ia adalah satu interaksi yang berlaku dengan perhatian kita yang tertarik dengan batu tertentu. Pada peringkat fizikal, kita fikir ia adalah "cantik" dan walaupun kita tidak tahu mengapa kita suka begitu banyak, kita rasa terpanggil untuk mengambilnya dan menyimpannya dalam poket kita. Kami tidak tahu mengapa kita tergerak ini dan kita tidak mempunyai kesedaran sedar apa yang di belakang gerak hati kami untuk mengambilnya. Kami tidak tahu bahawa substruktur bertenaga kami sedang memanggil kita ke arah getaran tertentu rock bahawa untuk naik kereta api dengan itu dan bergerak ke arah corak sihat yang lebih padu daripada apa yang kita sedang mengekalkan dalam diri kita sendiri. Seperti semua alat, kunci kepada penggunaan maksimum adalah untuk belajar bagaimana untuk secara sedar melaksanakan alat. Jika ini senario hadapan disebutkan dapat menyeberang dari paksaan bawah sedar kepada proses sedar mencari keluar kristal tertentu atau batu permata berdasarkan pengetahuan tentang manfaat menggunakannya, penerimaan orang itu akan menjadi seperti bahawa kesan pemerangkapan itu akan menjadi ratus kali ganda. Jika kita sedar diiktiraf bahawa medan elektro-magnet kita sendiri dipengaruhi oleh kualiti bertenaga setiap kristal dan batu permata, kita akan melihat bahawa mereka mewujudkan tindak balas kimia elektro dalam badan dan psikologi kami yang akan membolehkan kita untuk menggunakannya sebagai alat yang berkuasa bahawa mereka adalah. Kita boleh menggunakan mereka setiap hari untuk menggalakkan kesihatan, kesedaran, pertumbuhan dan evolusi dalam diri kita sendiri dan kehidupan multidimensi kita memimpin.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar