Minggu, 08 November 2015

Pendahuluan Dalam Terapi Kognitif

Pendahuluan Dalam Terapi Kognitif

Biasanya, orang suka akan diselubungi, dikelilingi, dan dilayan dengan kata-kata yang digunakan dalam cerita, bercakap, dan cerita yang dinyatakan dalam buku. Itulah sebabnya pengiklanan dan media adalah industri yang berkembang pesat itu. Itulah sebabnya orang membaca surat khabar, dan mengapa orang suka membaca tentang kisah-kisah mereka telah mengalami sendiri. Dan orang yang lebih boleh menjadi cerita juruwang yakin, lebih ramai orang akan menjadi tertarik dengan suara itu, personaliti yang, ahli terapi itu, atau penghibur itu.

Perkataan, apabila dihantar secara positif, adalah darah kehidupan komunikasi! Apabila perkara berasa positif, semua jatuh ke dalam tempat. Bunyi yang berdetik jam, metronom, alat muzik, panggilan haiwan, air yang mengalir, gelombang laut, dan nyanyian suara, semua cara yang sangat berkesan untuk menenangkan kita. Semua bunyi ini mempunyai kemampuan memanggil keupayaan minda separa sedar. Satu contoh yang baik ini adalah apabila seorang ibu menyanyi anaknya tidur. Pendek, menenangkan lagu, diklasifikasikan sebagai "lullaby" telah ditenangkan banyak bayi ke pusat tidur di pangkuan ibunya.

Memprogram semula bawah sedar Minda:

Memegang gajah Captive - Dari satu segi, fikiran kita boleh memegang kita ditawan. Kerana udara, kepercayaan kita boleh menjadi set, menafikan kita semua harapan, walaupun cuba untuk mengubah cara kita. Udara boleh pergi kedua-dua cara - sama ada boleh memegang kita tawanan, atau ia boleh melepaskan kita dari perhambaan kami. Dan salah satu cara untuk menjadi dibebaskan dari perhambaan ialah mengamalkan pengulangan begitu positif, minda akan datang untuk mempercayai ia begitu.

Apabila gajah liar yang ditangkap di Afrika mereka pagar luar dan meninggalkan di sana untuk tempoh masa yang tertentu. Selepas satu bentuk mencuci otak, mereka menjadi dijinakkan. Kemudian, apabila dibawa ke sarkas, sebagai contoh, mereka dikongkong ke tanah oleh satu kaki untuk tempoh yang lama. Dalam masa, mereka membesar biasa kepadanya, dengan pemahaman dan penerimaan mereka tidak dapat membebaskan diri daripada rantai yang diadakan mereka sekian lama. Melalui pengulangan, mereka datang untuk percaya bahawa mereka tidak dapat melepaskan diri perhambaan mereka. Berat dalam pada beberapa tan, adalah jelas kepada sesiapa sahaja, yang dengan satu tunda mudah gajah itu boleh menjadi kira dan berjalan. Tetapi gajah ini tidak tahu ini - mereka telah menjadi dingin untuk mempercayai ia tidak mungkin, supaya mereka tidak lagi mahu mencuba. Dan sebagainya, kita juga cenderung untuk melepaskan apabila perkara seolah-olah sia-sia - apabila kita tidak boleh seolah-olah untuk melepaskan diri daripada rantai yang mengikat kita. Rantai yang boleh dipecahkan; rantai yang memegang kita ke bawah adalah sistem kepercayaan kita.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar