Jumat, 06 November 2015

De-menyemakkan Tingkatkan Tenaga Anda

De-menyemakkan Tingkatkan Tenaga Anda

Seperti yang anda mungkin tahu, Feng Shui adalah seni kuno menghias untuk mewujudkan persekitaran yang harmoni di mana tenaga yang mengalir dengan bebas. Menurut ajaran-ajarannya, kami mencerminkan tenaga di persekitaran kita, dan corak tenaga di sekeliling kita memberi kesan kepada kemakmuran kita, kesihatan kita, hubungan kita dan setiap aspek kehidupan kita dan kesejahteraan.

Saya harus mengakui, seberapa banyak yang saya tidak suka kekacauan, kertas yang terkumpul! Mendapatkan dianjurkan terasa begitu baik. Saya tahu kekusutan blok banyak, jadi saya cuba untuk tinggal di atas, tetapi walaupun dengan sistem pemfailan yang terbaik, saya masih perlu ingat untuk meletakkan segala-galanya di tempatnya, dan tidak di atas meja saya.

Kekusutan mungkin perkara yang berbeza kepada orang yang berbeza, tetapi pada dasarnya ia adalah apa-apa yang tidak digunakan, tidak dapat diselesaikan, belum selesai, diterima atau tidak teratur. Feng Shui mengatakan bahawa kekacauan akan memberi kesan kepada kesihatan anda dan kehidupan anda dengan cara yang berbeza bergantung kepada lokasi.

Di manakah kekusutan anda hidup? Berikut adalah beberapa perkara yang perlu dipertimbangkan:

Cara masuk dan di belakang pintu: di mana tenaga yang memasuki rumah anda. Apabila disekat atau dihadkan dalam mana-mana cara, anda tidak akan menerima tenaga yang anda perlukan untuk menjadi sihat dan bersemangat. Kebimbangan dan kemurungan tergolong dalam kategori ini. Juga, pintu sesuai dengan saluran kelahiran, jadi jika ada seorang wanita mengandung yang hidup di rumah anda, pintu pasti bukan tempat yang baik untuk menyimpan sesuatu.

Attic: sepadan dengan kepala anda. Adakah anda mempunyai loteng penuh kekusutan? Secara simbolik ini bermakna anda mempunyai banyak perkara yang bergantung di atas anda. Masalah yang berkaitan dengan ini mungkin sakit kepala, pemikiran berkabus, kurang jelas.

Basement: asas dalam hidup anda. Ruangan bawah tanah merupakan penyakit dalam badan yang lebih rendah (pinggang ke bawah), yang termasuk kaki dan kaki masalah. Mana-mana tenaga disekat atau bertakung akan datang melalui rumah anda untuk memberi kesan kepada semua aspek kehidupan anda.

Kekusutan di bawah katil: kesan yang besar terhadap kesihatan anda. Ini adalah satu keutamaan untuk membersihkan dan menjauhi, kerana anda sedang terjejas oleh tenaga bertakung timbul melalui katil anda sebagai anda tidur.

Almari dan laci: mewakili rahsia. Adakah anda menyembunyikan kekusutan anda seperti berada di pemikiran ini dari pandangan, daripada minda? Walaupun anda tidak boleh melihatnya, ia masih memberi kesan tenaga anda dan kesihatan anda. Ia merupakan perkara yang anda tidak mahu menghadapi.

Jika anda mempunyai kekacauan, kini adalah masa untuk melakukan pembersihan musim bunga! Jangan biarkan pemikiran penjelasan ia dihanyutkan. Mulakan dengan sesuatu yang kecil dan khusus. Jika anda menghabiskan 30 minit sehari penjelasan kekusutan anda, anda akan menerima rangsangan segera dalam tenaga yang akan merangsang anda di! Dan keseronokan yang anda dapat daripada berdiri dan merenung ruang baru de-berantakan anda bernilai 10 kali apa-apa usaha yang perlu dilakukan untuk membersihkannya sehingga. Perkara yang menarik sedang menunggu untuk datang ke dalam hidup anda, jadi ke tempat kerja dan membuat ruang untuk mereka!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar