Minggu, 08 November 2015

Bagaimana Buah Pinggang Penyakit Diet Kerja Dengan Badan Anda

Bagaimana Buah Pinggang Penyakit Diet Kerja Dengan Badan Anda

Jika anda baru-baru ini telah disahkan menghidap kanser buah pinggang atau penyakit buah pinggang, doktor anda mungkin telah menetapkan pelan rawatan penuh yang merangkumi ubat-ubatan serta diet penyakit buah pinggang. Buah pinggang bertanggungjawab untuk pelbagai fungsi penting dalam badan anda, dan mengikuti diet membantu untuk memastikan bahawa buah pinggang anda boleh terus melaksanakan fungsi penting ini. Walau bagaimanapun, diet boleh menjadi sukar untuk diikuti, dan ia boleh membuat ia lebih mudah bagi anda untuk mengikuti apa-apa diet yang ketat apabila anda memahami bagaimana ia bekerja dengan badan anda untuk mempromosikan kesihatan yang optimum.

Dasar-dasar dari Diet

Doktor anda telah mungkin mencadangkan supaya anda bertemu dengan seorang pakar diet atau pakar pemakanan untuk membincangkan diet penyakit buah pinggang anda. Ramai orang dengan kanser buah pinggang atau penyakit buah pinggang kronik mempunyai isu-isu kesihatan lain yang perlu diambil kira dengan diet, jadi mesyuarat dengan profesional pemakanan dan diet boleh membantu. Profesional seperti ini boleh membantu anda untuk menyesuaikan pelan yang memberikan buah pinggang anda nutrien yang ideal mereka perlukan, seperti protein haiwan, fosforus, sodium, dan banyak lagi, dan ia juga boleh memberi badan anda nutrien lain yang diperlukan untuk menangani masalah kesihatan anda yang lain, terlalu .

Bagaimana Ia Berfungsi Dengan Buah Pinggang Anda

Anda mungkin tertanya-tanya bagaimana diet penyakit buah pinggang berfungsi dengan buah pinggang anda. Diet ini membantu melindungi terhadap kemungkinan pengoksidaan lemak yang berlaku dalam badan anda. Jika proses ini berlaku, ia mewujudkan radikal bebas yang berlebihan dalam badan anda, dan ini boleh menyasarkan dan merosakkan seluruh badan, termasuk jantung dan otak. Buah pinggang bertanggungjawab untuk pelbagai fungsi, terlalu, termasuk pengeluaran hormon tertentu, peraturan natrium dalam darah, dan sudah tentu penyingkiran sisa. Buah pinggang anda perlu bekerja secara optimum untuk memastikan fungsi-fungsi ini dilakukan dengan cara yang terbaik mungkin, supaya mengikuti diet yang membantu untuk memastikan buah pinggang anda boleh melakukan kerja ini.

Makanan untuk Makan

Pakar pemakanan atau pakar diet anda pasti akan menyediakan anda dengan pakej makan untuk mengikuti untuk diet penyakit buah pinggang anda, tetapi anda akan mendapati bahawa terdapat beberapa makanan untuk makan lebih daripada itu akan meningkatkan kesihatan buah pinggang. Sebahagian daripada makanan ini termasuk paprika merah, bawang putih, kubis, epal, beri biru, cranberry, dan lain-lain. Walaupun anda tidak mahu makan makanan yang hanya terdiri daripada makanan ini, anda akan mendapati bahawa termasuk ini dalam pengambilan harian anda makanan yang akan membantu kesihatan buah pinggang anda.

Apa yang Perlu Dielakkan

Apabila anda cuba untuk mengikuti diet penyakit buah pinggang, terdapat beberapa makanan yang anda mahu mengelakkan. Anda mahu mengelakkan pengambilan alkohol dan, lebih khusus, bir. Anda juga mahu cuba untuk makan sihat, makanan semula jadi dan daging tanpa lemak, sambil mengelakkan makanan yang diproses, makanan berlemak, dan makanan yang mempunyai kandungan gula yang tinggi. Ini semua adalah keras pada buah pinggang anda dan boleh mengurangkan fungsi buah pinggang. Kebanyakan orang mendapati ia menjadi mengecewakan dan juga tidak menyenangkan untuk mengikuti diet yang ketat. Walau bagaimanapun, hakikatnya adalah bahawa mengikuti diet ini boleh membantu untuk memastikan anda mempunyai kehidupan yang lebih sihat dan lama dengan fungsi buah pinggang yang optimum.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar